Jumaat, 16 Januari 2009

KHAS UNTUK PENGUNDI P036 KUALA TERENGGANU - Malaysiakini


Esok sudah bermulanya hari pengundian. Entah macam mana agaknya suasana pada malam ni kat sana...Saya gagal untuk menghadirkan diri ke sana kerana ada komitmen untuk menjayakan demo petang tadi di Masjid Al-Azim. Sepatutnya saya bersama-sama dengan sahabat bertolak ke Kuala Terengganu selepas Isyak pada hari Rabu lepas. Tetapi terpaksa dibatalkan disaat2 akhir dan terima kasih kepada sahabat kerana memahami komitmen saya di Melaka. Kesian juga kepada beliau kerana terpaksa mencari kenderaan ganti disaat-saat akhir. Syukur alhamdulillah ada juga sahabat yang sudi membantu. Moga perjalanan kalian selamat pergi dan kembali semula ke Melaka.

Untuk para pengundi P036, buatlah satu keputusan yang bijak..Cukup2lah kita semua dipermainkan oleh UMNO dan Barisan Nasional yang selama ini hanya pandai menggula2kan kita semua. Cakap lain tapi perlaksanaannya lain. Kini sudah sampai masanya untuk kita mengubah kerajaan mana yang harus kita pilih. Apa yang berlaku sekarang banyak berpunca dari mereka yang jelas menolak Islam sebagai cara hidup bahkan mereka menggunakan hudud untuk menakutkan golongan non muslim dan bukannya untuk menyebarkan dakyah Islam kepada mereka. Islam yang hanya ada pada mereka hanyalah untuk kepentingan politik semata-mata dan merupakan satu retorik yang nyata dari UMNO dan Barisan Nasional.

Non muslim sudah beralih kepada Pakatan Rakyat dan mereka tidak lagi takutkan hudud sebaliknya sudah memahami. Jika tidak mana mungkin Kelab Penyokong PAS boleh ada...Tak gitu pembaca sekalian. Untuk pengundi Melayu yang beragama Islam, saya rasa kalian semua boleh berfikir secara waras. Jika dahulu UMNO menyatakan mahu memperjuangkan bangsa Melayu dan kini bangsa Melayu semakin berkembang, lihat sahaja di penjara, pusat serenti, di taman bunga, shopping complex dan seangkatan dengannya siapa yang menguasai jika tidak bangsa kita sendiri. Ini baru sebahagian kecil..nak ulas panjang nanti dah jadi blog sejarah pulak...Jadi pikirla2 sendiri macam mana...Jangan akan datang barulah terhegeh2 nak menyesal...Tak salah rasanya jika pengundi sekalian ambil langkah untuk memangkah Pakatan Rakyat...cukup2lah bagi undi kat BN....50 tahun memerintah tapi apa yang rakyat Kuala Terengganu dapat ??? Fikir-fikirkan lah....jangan menyesal di kemudian hari sudahlah....tambahan kalian semua pun dah kenal siapa dia Wan Farid
kan .....

p/s : Jangan segan pangkah PAS..insya-Allah jalan kebenaran menanti anda....Islam the way of life..

Tiada ulasan: