Rabu, 12 November 2008

Memang Sah Ada Kemelut Di Dalam Wanita UMNO - Malaysiakini


Entah kenapa sejak akhir-akhir Shahrizat semakin berani bersuara. Mungkin beliau bimbang dengan kariernya sebagai ahli politiknya bakal berakhir ekoran sikap Rafidah yang bertegas hendak mengekalkan peralihan kuasa Ketua Wanita UMNO pada Jun 2009. Shahrizat merupakan satu2 calon wanita yang mendapat undi dan berjaya melepasi kuota kelayakan untuk bertanding merebut jawatan Naib dan Ketua wanita UMNO Malaysia.

Baru semalam Shahrizat bersetuju dengan pelan peralihan kuasa tetapi pada hari ini situasi tersebut sudah kembali berubah dimana beliau masih tetap dengan pendiriannya agar peralihan kuasa tersebut diawalkan pada bulan Mac tahun depan. Perkara ini jelas bercanggah seperti apa yang diputuskan didalam mesyuarat Wanita UMNO pusat sebelum ini.

Saya yakin bahawa dalam situasi ini Shahrizat betul2 berada dalam keadaan tersepit dimana sikap Rafidah yang bertegas dengan tarikh peralihan kuasa pada Jun 2009 tambahan pula isu Datuk Kamilia Ibrahim yang meraih 56 pencalonan untuk merebut jawatan Naib Ketua Wanita UMNO belum lagi diputuskan. Ini sudah tentu menambah serabut lagi pemikiran Shahrizat.

Bagi saya dalam hal ini tiada sedikitpun keikhlasan yang terpapar pada wajah Rafidah sebaliknya beliau masih mahu berkuasa sebagai Ketua Wanita UMNO Malaysia bahkan segala skrip dan lakonan ini semuanya arahan dari beliau sendiri bagi memastikan Shahrizat senasib dengan pencabarnya sebelum ini iaitu Datuk Zaharah Sulaiman yang kini semakin sepi dipersada politik tanah air...Tak percaya, lu tengoklah sendiri..

4 ulasan:

Ahmad Sahur berkata...

Nampaknya sejak kebelakangan ini orang Melayu dan agama Islam diserang dengan begitu nekad di negara ini. Nampaknya juga sejak PRU12, MCA, MIC dan Gerakan bertungkus-lumus menjadi jaguh untuk kaum Cina dan India. Mereka ini berani mengkritik Majlis Fatwa Kebangsaan, mempersoalkan keistimewaan orang Melayu, bahkan, berani menghina agama Islam dan Nabi saw. Serangan yang terkini datangnya dari blog pro MIC. Ikut link ini http://indiansmalaya.blogspot.com

Unknown berkata...

wanita lebih berani daripada lelaki untuk membuat perubahan.
anak sekecil 3 umur pun tahu naik si Rafi enggan menyerahkan kuasa 3 bulan lebih awal. dia ingin dipilih sebagai menteri semula dalam kabinet baru najis. apabila dia dipilih, dia akan berkata adalah tugasnya untuk terus menegang jawatan ketua. siapa akan berani lawannya lagi???

si lembik's berkata...

itulah UMNO parti yang penuh dengan kebaculan...akibat takut dengan pimpinan semua diam menikus...tu sebab dia digelar wanita besi..tapi bagi saya rafidah tak ubah seperti besi yang semakin berkarat....

Mardihah berkata...

selamat bertukar kunjungan akhi.
patutlah seperti kenal catatan blog ini...salam kembara perjuangan.