Selasa, 11 November 2008

Inilah UMNO, Parti Yang Bertuankan Duit - Malaysiakini

Bagi saya ia bagaikan satu sejarah kerana jawatan Timb. Presiden UMNO kali ini bakal menyaksikan persaingan 3 penjuru dimana ia membabitkan pertembungan antara Muhyiddin, Ali Rustam dan Mohd Taib.

Yang pasti bagi mereka yang sememangnya gilakan jawatan di dalam UMNO pasti berusaha meraih sokongan agar para perwakilan yang hadir pada perhimpunan bulan Mac tahun depan mengundi mereka. Tiada yang mustahil jika 'wang' menjadi taruhan kepada mereka bagi meraih undi. Saya juga difahamkan bahawa ada bahagian yang 'demand' dari RM 1 juta - RM 2 juta kepada mereka yang memerlukan pencalonan di dalam parti. Atas faktor inilah yang menyebabkan Ku Li hanya mendapat 1 pencalonan bagi merebut jawatan Presiden dan pencalonan tersebut pun datangnya dari bahagian beliau sendiri di Gua Musang...

Inilah yang sering berlaku setiap kali pemilihan UMNO diadakan dan isu ini boleh dirujuk di dalam kenyataan Pak Lah dimana 900 aduan yang diterima oleh lembaga disiplin UMNO berkenaan isu politik wang yang semakin teruk melanda di dalam pemilihan UMNO baru-baru ini.

Jadi, sudah terbukti bahawa amalan membanteras rasuah yang mereka laungkan selama ini hanyalah satu retorik yang sengaja direka agar memastikan UMNO sentiasa disokong oleh kaum Melayu tetapi hakikatnya kita sendiri dapat melihatnya. Bagi saya, UMNO tidak mengikuti landasan visi dan misi yang mereka perjuangkan selama ini sebaliknya mereka sendiri mencabuli misi dan visi di dalam parti tersebut. Yang hanya berada didalam pemikiran beliau hanyalah bagaimana mahu mengaut segala kekayaan bagi memenuhi tuntutan hawa nafsu mereka... Kepada rakan-rakan UMNO renung-renungkanlah

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ada dua jenis Melayu satu Umno Melayu (Melayu One) and other one is (Melayu Two) hard working..........idiots.So now you know why melayu One is rich and so call pandai.They set policies for melayu Two,I'm TUAN saya cakap you all kena follow i will give everything percuma toMelayu Two,,,thank you so much.All melayu One want is melayu Two vote........hidup ditentukan why?One day all the melayu Two will go backward?! All kampong have uiTM but have no kebolekan in may bidang.Melayu two only serves a government post.The Melayu One with pHD holder will become mininster portfoilo or PM. Ini lah bapa PM anak pun nak jadi PM .....ha ha think?So now .....who is the TUAN here???