Selasa, 11 November 2008

Sharizat Bersedia, Rafidah Halang - Malaysiakini

Akhirnya Tan Sri Rafidah Aziz mengumumkan agar peralihan kuasa Ketua wanita Umno kekal pada Jun 2009 walau pun tak selari dengan peralihan kuasa presiden Umno. Ini bermakna jawatan ketua wanita dan naib ketua tidak dipertandingkan pada Mac akan datang. Walau bagai mana pun Sharizat kata beliau terpaksa setuju dengan keputusan mesyuarat exco pergerakan wanita.

Saya lihat masa depan Sharizat agak terancam, silap - silap Sharizat hilang semua kerusi dalam pergerakan Wanita Umno ( sebelum ini hilang MP ). Ini semua bergantung kepada keputusan Datuk Kamilia Ibrahim yang cukup kouta untuk bertanding kerusi naib yang sekarang ini disandang oleh Sharizat. kalau Kamilia bertegas nak tanding kerusi naib dan andainya menang, bermakna Sharizat tak ada tempat dalam wanita dan bagaimana orang yang tak berjawatan dalam wanita Umno boleh diterima ganti Rafidah sebagai ketua.

Ketika itu Rafidah boleh batalkan keputusan peralihan kuasa kerana perjanjian asal nak serah kepada Sharizat tapi beliau dah kalah.... Justeru, Sharizat perlu berhati- hati dengan percaturan politik Rafidah Aziz.

sumber : Kamarudin Sidek

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lamenye nak alih kan kuase sampai jun 09...nak plan alih kuase ke atau nak siapkan bekalan bersara...siapkan ape2 projek yg patut....:) pe la si rafidah ni..mcm la org tak tau...