Selasa, 11 November 2008

Mari Tukar Menu Nasi Kandar dan Roti Canai - Malaysiakini

Ingatkan barang-barang keperluan yang turun harga tapi sebaliknya harga roti canai dan nasi kandar yang turun. Hebat kerajaan Malaysia, baru saya tahu selama ini rakyat di Malaysia cuma makan nasi kandar dan roti canai sahaja.

Abang Syahril Samad didalam kenyataan didalam akhbar Utusan Meloyar pula menyokong penuh tuntutan yang dibawa Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) dan Persatuan Pengusaha Restoran India Malaysia (Primas) bersetuju menurunkan harga nasi kandar, roti canai dan teh tarik.

Maknanya selepas ini harga nasi kandar kini menjadi RM1.30 daripada RM1.50, manakala bagi roti canai harga maksimum iaitu dari RM1.20 hingga 90 sen dan teh tarik pula RM1.50 hingga 70 sen.

Baru saya tahu, macam ni rupanya job fuction untuk porfolio Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna. Bukan saya tidak menyokong usaha kerajaan untuk menurunkan harga barang tetapi jika lebih bercakap daripada bekerja, bukan setakat saya, semua orang pun boleh buat. Kalau macam nila cara pengurusan kerja Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, alamatnya makin sengsara la hidup rakyat...Alahai......dah lebih 50 tahun memerintahpun masih ada lagi rakyat yang hidup susah....

Tiada ulasan: