Isnin, 2 Februari 2009

MUNGKIN NAJIB TAK AKAN JADI PM...- Malaysiakini

Kegagalan dalam 2 pilihanraya kecil Permatang Pauh dan Kuala Terengganu memberikan jutaan tamparan kepada suami Rosmah Mansor, Najib Tun Razak. Itu tidak termasuk dengan Pilihanraya kecil yang diadakan di Pengkalan Pasir, Kelantan pada hujung tahun 2005 dimana wakil rakyat UMNO Barisan Nasional ketika itu hanya menang dengan undi yang tipis. Itupun dengan hasil bantuan undi pos yang entah dari mana datangnya.

Kegagalan Najib semakin berterusan ekoran kegagalan beliau memancing 2 wakil rakyat PKR (exco Perak) untuk menyertai BN sebaliknya kedua-dua wakil rakyat tersebut mengambil langkah meletakkan jawatan bagi membolehkan pilihanraya kecil diadakan. Tahniah saya ucapkan, moga dengan perletakan jawatan kadua-dua adun tersebut Pakatan Rakyat akan dapat memperolehi 2 orang adun yang lebih berkaliber dan bertanggungjawab dalam memperjuangkan hak rakyat. Cuma yang pasti, gelombang kegagalan Najib bakal berterusan andainya di dalam PR Kecil Barisan Nasional terus kecundang dan berkemungkinan hasrat Najib hendak mengantikan Pak Lah tidak tercapai. Pak Lah pula untuk tempoh 3 bulan kebelakangan ini hanya banyak memerhati daripada membuat statement. Maknya dalam tempoh 3 bulan ini macam-macam perkara yang boleh terjadi kepada Najib andainya beliau silap percaturan.

Itu baru membabitkan kegagalan BN didalam Pilihan Raya kecil dan tidak pula membabitkan isu pengangguran yang semakin meningkat ekoran masalah ekonomi global serta kes Altantuya yang masih lagi menghantui hidup beliau. Mungkin atas faktor itu juga Pak lah boleh mencantas Najib dan si khairy pula sedang berusaha dan mengatur langkah untuk 'check mate' pergerakan Najib. Tak percaya, lu tengoklah sendiri.....

Tiada ulasan: