Isnin, 2 Februari 2009

BARISAN NASIONAL PARTI KEJI...NAJIB PUN SAMA - Malaysiakini

Inilah UMNO dan Barisan Nasional. Parti yang kononnya memerintah 50 tahun. Bagi saya UMNO dan BN adalah antara parti yang tidak menghormati sistem demokrasi di Malaysia ini. Dah nak kena kapan pun masih lagi membelakangkan keputusan rakyat.

Terkini lihatlah kes yang berlaku melibatkan 2 orang exco dari kerajaan Pakatan Rakyat di Perak. Isu pancing-memancing kedua-dua adun tersebut saya rasakan sudah menemui kegagalan pertama Barisan Nasional di Perak dimana hasrat mereka untuk memastikan kedua-dua adun tersebut menyertai BN tidak lagi tercapai. Ini berikutan maklumat yang dinyatakan di dalam harakahdaily dan Malaysiakini berhubung dengan kes melibatkan kedua-dua adun tersebut. Dari atas kertas saya dapat lihat kemenangan masih boleh menjadi milik PR andainya pilihanraya kecil diadakan. Ini berikutan mood politik tanahair masih lagi menjadi milik Pakatan Rakyat.

Untuk perkembangan, kita sama-sama tunggu sahajalah. tetapi yang pasti, BN dan UMNO memang sudah terlalu uzur ibarat besi buruk yang semakin berkarat dari masa ke semasa. Untuk itu kepada rakan-rakan dari PR hendaklah berwaspada dan bersedia agar kes yang pernah berlaku di Kelantan tidak akan berulang lagi pada kali ini. Kita semua sedar bahawa Barisan Nasional sudah tidak relevan untuk kita cuma mereka yang berkepentingan sahaja menyatakan bahawa Barisan Nasional masih relevan.


Tiada ulasan: