Khamis, 9 April 2009

APAKAH USAHA PAS MENARIK MEREKA INI ??



Semalam saya ada paparkan 3 keping gambar yang agak menjelikkan bagi sesiapa yang melihatnya. Nampaknya tanggungjawab pendokong dan juga penyokong PAS semakin berat dalam mentarbiyah mereka. Memang benar kami semua dimaki dan dihina dengan pelbagai cara tetapi Islam tidak menyuruh kita membalas dendam kepada mereka sebaliknya Islam menyuruh kita membimbing mereka ke jalan yang benar. Saya berasa sedih dan terkilan dengan sikap segelintir penyokong PAS yang menolak daripada bersalam dengan orang UMNO selepas tempoh pengundian selesai pada jam 5 petang.

Ada beberapa rakan menolak dan menganggap ahli UMNO ini najis dan perlu disamak selepas bersalam. Bagi pandangan peribadi saya, masa inilah kita perlu tonjolkan akhlak kita dan menunjukkan matangnya cara PAS berpolitik. Insya-Allah dengan cara ini sedikit sebanyak ia mampu memberikan impak yang positif kepada lawan yang berkemungkinan akan berasa malu dengan tindakan mereka sebelum ini.

Hasilnya dapat saya lihat sendiri apabila saya bersalaman dengan mereka, saya sempat menyembang dan memberi nasihat agar berhati2 semasa pulang dan baca doa, air muka masing2 berubah dan terus tak terkata sambil mengucapkan terima kasih diatas nasihat yang diberikan. Saya bukannya seorang muslim yang baik tetapi kita kena pandai berpolitik mengikut situasi dan janganbiarkan nafsu menguasai kita sebaliknya biar kita yang menguasai nafsu...Ingat, ahli UMNO ni pun manusia macam kita juga, mereka pun sebernarnya tidak mahu menjadi begitu tetapi akibat tersalah 'acuan' maka mereka menjadi seorang manusia yang seolah2 tiada aqidah...

p/s : Ingat cerita Rasulullah sentiasa sabar terhadap tindakan seorang jirannya yang selalu membuang sampah di rumah beliau

Tiada ulasan: