Isnin, 19 Januari 2009

BACA INI, KENAPA SAYA CAKAP ALI RUSTAM BODOH - Malaysiakini

Malang sungguh saya kerana memiliki seorang Ketua Menteri Melaka yang pemikirannya berada dibawah level budak tadika. Lebih baik beliau disekolahkan dahulu sebelum menyekolahkan orang lain. Sudah kalah mulalah beri macam-macam alasan. Menurut kenyataan beliau di Utusan Meloyar, pada pilihan raya kecil kali ini, peratusan yang keluar mengundi hanya 79 peratus sahaja berbanding 83 peratus pada 2004."Ini bermakna, pengundi berkurangan sebanyak empat peratus, iaitu kira-kira 3,000 pengundi dan kalau semua ini penyokong BN, tentu kita akan menang," katanya.

Tak ke bodoh punya statement. Apa, dia ingat 3000 pengundi tu semuanya pangkah BN ke ?? Kalau undi pos tu bole jugala saya percaya. Macam manalah UMNO bahagian boleh calonkan dia sebagai bakal timbalan presiden UMNO, tidak ke kes naya namanya tu. Mau lingkup Malaysia di bikinnya jika beliau menjadi Timb. Perdana Menteri Malaysia.

Satu lagi saya nak mencelah, beliau ada menyebut punca kekalahan BN di Kuala Terengganu dimana kata beliau BN terlalu bermurah hati dengan melaksanakan pelbagai pembangunan di negeri itu. Nampak sangat dia cuba membodohkan rakyat Malaysia. Hanya kaki ampu saja yang akan mengiyakan kenyataan bodoh bakal TPM Malaysia ini. Sudah menjadi tanggungjawab bagi mana-mana kerajaan yang memerintah, pembangunan perlulah dilaksanakan. Itupun mahu lagi tipu orang. Apa gunanya bangunan banyak dibangunkan seperti di Negeri Melaka tetapi hutang yang ada tidak mampu dilangsaikan hingga ke anak cucu. Ali Rustam sepatutnya belajar cara2 hendak mentadbir sebuah negeri dengan Tuan Guru Nik Aziz. Ini tidak, jika melaksanakan projek pembangunan tapi dengan berhutang kepada kerajaan pusat semua orang boleh bikin la...Sekali lagi rakyat Malaysia dan terutama rakyat Melaka cuba diperbodohkan oleh Ali Rustam yang bodoh ini....

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang bodoh bin tolol pun orang ini.DiWakaf mempelam dia marahkan penyokong yang berhimpun di pusat mengundi disitu,katanya mereka itu bukan orang KT tapi orang luar yang tidak kena mengena dengan PRK KT. Dia lupa yang dia itu datang dari Melaka, buat2 sebok kat situ, apakah bendanya, lebih lagi pengiring dia kesana berpuluh orang, apa pula kena mengenanya dia berada di pusat mengundi di Wakaf mempelam pada hari pmbuangan undi?????. Buat semak saja. Eloklah dia kena boo. Dia ingat orang nak tabek, ampu, bodek kat dia. Orang B'end boleh lah engkau ketok, wahai ali rustam, kami ini orang PR, jauh bezanya.

Tanpa Nama berkata...

Mengapa dia tak nak kata, kemungkinan 3000+ undi yang diraih calun BN tu bukan semuanya dari Pengudi -pengundi sebenar tetapi hantu-hantu BN, yang mengundi dipihak pengundi-pengundi berdaftar yang tidak keluar membuang undi. Boleh jadi juga ramai pengundi yang keluar, tetapi mendapati hak mengundi mereka telah terlebih awal di guna oleh hantu-hantu. Mana tahu dengan BN penipu segalanya boleh jadi belaka. Manusia bangang, dia fikir, dia sajakah yang tahu buat andaian.

hlekir berkata...

Berita Harian 19 Jan, Ali Rustam sebut `taktik kotor pihak lawan berhimpun di lokasi bagi menakutkan pengundi...'

- Satu lagi kenyataan BODOH calon timb presiden UMNO
- Polis ramai2 di KT takkan nak duduk saja
- UMNO malang ada pemimpin mcm si ALI ni

muadzam_pejuang Islam Paka berkata...

hal babi pun tak boleh setle ali rustam ni sedangkan babi banyak kat negeri dia.....selama ni ali rustam buat apa?goyang batu je kesana sini.....nak buat ulasan tempat orang konon.negeri dia yang banyak babi pun tak habis2 cerita sampai sekarang....ali rustam ni suka bela babi kot.