Selasa, 2 Disember 2008

Pak Lah Yakin BN Menang PR Kecil Di Kuala Terengganu - Malaysiakini

Tinggi sungguh keyakinan Pak Lah dan saya merasakan keyakinan beliau tentu mengatasi ketinggian Gunung Everest. Jika Pak Lah hanya merumuskan keputusan PRU lalu sebagai satu keyakinan bahawa BN akan mempertahankan kerusi tersebut bagi saya ia satu tindakan yang silap.

Benar situasi politik pada setiap negeri berbeza tetapi jika kita melihat gelombang PRU 12 baru-baru ini sepatutnya ia menyedarkan Pak Lah daripada bermimpi bukannya dengan mengeluarkan kenyataan yang tidak berakal. Mungkin Pak Lah tidak melihat mahupun membaca situasi politik di Terengganu. Lihat sahaja keputusan untuk PRU 11 dan 12. PAS yang meletakkan calon untuk menentang calon BN berjaya mengecilkan jumlah majoriti undi. Jadi bagi saya keputusan tersebut masih lagi 50-50.

Kita tidak tahu selepas ini penipuan yang macam mana akan dilakukan oleh parti BN untuk menentang PR dalam PRK ini. Lihat sahaja PRK di Permatang Pauh, walaupun UMNO tahu yang DSAI tetap akan menang dengan majoriti yang besar tetapi UMNO tetap melaksanakan kerja keji mereka. Untuk itu kita sama-sama lihat berapa banyak wang yang akan dibanjirkan di Kuala Terengganu..Adakah jumlah wang yang dibanjirkan sama dengan limpahan air banjir yang kini melanda di Terengganu....Bukan saya hendak menghina rakyat Terengganu tetapi saya mahu semua melihat kejelikan kelakuan UMNO di Terengganu selepas ini...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

macam mane x yakin...nenek maimun kata berdosa dia jika x bertanding...