Selasa, 2 Disember 2008

Pak Lah Marah, Harga Minyak Turun Tapi Harga Barang Tak Turun - Malaysiakini

Petrol RON97 dikurangkan daripada RM2 seliter kepada RM1.90 seliter, petrol RON92 pula dikurangkan daripada RM1.90 seliter kepada RM1.80 seliter manakala diesel dikurangkan daripada RM1.90 seliter kepada RM1.80 seliter.

Tapi kita masih lagi ternanti-nanti bila agaknya harga barang akan turun. Adakalanya naik menyampah bila ditanya, acapkali jawapan yang sama diberi dimana pihak pembekal tak mahu menurunkan harga dan sebagainya.

Pak Lah dan menteri kabinetnya tak habis-habis melalak siang malam meminta agar harga barang diturunkan...Alooo bro, kalo setakat melalak macam ni saya pun bole bikinla....best pulak baca kenyataan Pak Lah dalam Utusan Meloyar tadi dimana beliau menyebut “Dulu kalau harga minyak naik, pandai-pandai pula naikkan (harga barangan), tapi bila turun, tak pula turun-turun harganya. Inilah satu (masalah) kebiasaan yang dihadapi rakyat,”
. Ini pun satu hal juga, dalam isu ini Pak Lah sepatutnya yang menjawab persoalan ini. Siapa yang cari penyakit pada awalnya ??? Kini peniaga pula disalahkan....Saya rasa Pak Lah mungkin dah nyanyuk agaknya....

Untuk ini yang menjadi mangsa siapa kalau bukan pengguna..Mahu diboikot tak boleh coz barang tersebut merupakan barang keperluan...cuma harapan dapat diletakkan kepada peniaga dan Pak Menteri agar dapat memainkan peranan masing-masing...cukupla penderitaan yang ditanggung selama ini.....

Tiada ulasan: