Isnin, 3 November 2008

Cukup-Cukuplah Tu Ku Li - Malaysiakini


Hari ini merupakan saat manis buat Najib ekoran kejayaan beliau memenangi jawatan Presiden UMNO tanpa bertanding. Pencabar beliau iaitu Ku Li hanya mendapat 1 pencalonan setakat ini dan itupun pencalonan dari UMNO bahagian beliau sendiri.

Kepada Ku Li, hentikan sahaja niat anda hendak memulihkan UMNO. Para pimpinan dan semua ahli UMNO semua sudah korup dan ia tidak mampu diubati lagi. Gunakanlah pelbagai penawar sekalimanapun, mereka tetap
macam tu. Selagi mereka bertuankan politik wang yang juga senjata utama dalam segala perebutan kuasa selagi itulah masalah dalaman UMNO tidak akan selesai. Itu belum dikira penolakan UMNO tentang perjuangan Islam.

Cadangan saya untuk Ku Li, alangkah baik jika Ku Li berundur dari arena politik tanah air ataupun Ku Li sendiri menyeberangi ke Pakatan Rakyat yang lebih bersungguh berjuang untuk kebajikan rakyat. Bagi saya, cadangan ini berasas kerikutan niat Ku Li yang benar-benar mengambil berat akan hak dan kepentingan rakyat. Justeru itu, usaha untuk beliau memulihkan UMNO hanyalah satu usaha yang sia-sia dan jika beliau berada dalam Pakatan Rakyat insya-Allah segala buah fikiran dari beliau akan difikir untuk dilaksanakan berbanding UMNO yang hanya sebuah badan Parti yang lebih menfokuskan politik berkepentingan untuk individu-individu tertentu semata-mata..

Tiada ulasan: