Rabu, 29 Oktober 2008

UMNO Songlap Duit Derma ??? - Malaysiakini

Harapkan pagar, pagar makan padi ! Itulah yang berlaku kepada seorang nenek, Salmah Mahmud di Alor Gajah Melaka yang menaruh harapan kepada tabung yang diwujudkan oleh Biro Kebajikan Umno Kuala Linggi bagi membawa pulang anak dan lima cucunya di Lombok Indonesia.

Tabung yang dilancarkan kira-kira dua bulan lalu berjaya mengumpul sekitar RM seribu ringgit hasil derma dan simpati orang ramai. Malangnya, tabung itu hanya tinggal RM 450 tanpa diketahui ke mana duit tersebut dibelanjakan.

Malah, nenek itu yang juga ibu tunggal, Salmah Mahmud, 67, dari Kampung Bukit Darat, Kuala Sungai Baru, dekat sini, tidak pernah menerima sesen pun wang berkenaan walaupun tabung itu ditubuhkan bagi membantu membawa anak keempat dan lima cucunya pulang ke negara ini selepas ada di Lombok kerana mengikut menantunya enam tahun lalu.

Salmah pernah bertanya mengenai jumlah duit dalam tabung itu, tetapi jawapan diberi sungguh mengecewakan dan kini dia tidak lagi mahu mengharapkan bantuan biro berkenaan.

“Biar saya cari wang sendiri. Saya tidak harapkan wang dari biro itu lagi. Cukuplah apa yang berlaku,” katanya ketika dihubungi.

sumber : Angkasanuri

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

THis is what I call Deriving Pleasure At Other People's Suffering.

The old lady and her grandchildren were already suffering and generous people (suffered for eating a few bowls of mee goreng) donated so that the old lady can be brougt back.

Yet someone is getting lots of plesure from the money CBTed.

casper c berkata...

Agreed tanpa nama, these idiot got no conscience. Perhaps if a junkie steals for a fix, at least there is a reason but these kaki curi ala UMNO, will stop at nothing.

Big, small ALL gasak. You retard effing crooks wait, you just wait. Next GE, People's Power will drive you lot into the lock up.