Selasa, 17 Mac 2009

PRK BUKIT GANTANG : SIAPAKAH YANG MENYURUH 3 EJEN ALI RUSTAM MELAKUKAN RASUAH ??


Popular sungguh Ali Rustam pada hari ini. Bangga orang Melaka bila nama Ali Rustam acapkali disebut dikaca televisyen. Di internet pula, hampir semua blog memaparkan kisah si Ali Rustam. Hebat sungguh empunya nama Ali Rustam pada hari ini. Malangnya empunya nama si Ali Rustam ini popular bukan disebabkan sumbangan yang diberikan kepada masyarakat sebaliknya kes rasuah yang membabitkan beliau sehingga menyebabkan dilarang bertanding merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO pada hujung bulan Mac 2009.

Disebalik kes Ali Rustam, yang menjadi persoalan kenapa 3 egennya yang menjadi mangsa sehingga menyebabkan keahlian mereka digantung 3 tahun ?? 3 egen yang saya maksudkan ialah Saadun Basirun, Rosli Hasan dan Zalina Ismail. Saadun dan Rosli adalah ahli jawatankuasa Umno bahagian Bukit Katil.Manakala Zalina adalah naib ketua Puteri Umno bahagian yang sama. Untuk pengetahuan semua, Ali Rustam merupakan Ketua UMNO Bahagian Bukit Katil dan juga merangkap Ketua Badan Perhubungan UMNO Negeri Melaka. Maknanya 2 daripada 3 ejen tersebut merupakan anak buah Ali Rustam. Tetapi ini bukan persoalan yang hendak saya kemukakan sebaliknya pabila saya mendengar statement dari Najib di dalam Buletin Utama malam tadi, beliau dengan terang membela Ali Rustam dan menyalahkan penyokong yang terlalu fanatik kepada Ali Rustam sehingga menyebabkan beliau tidak dapat bertanding. Ini adalah satu statement yang begitu bodoh untuk didengar. Saya tidak menuduh Ali Rustam dalam hal ini tetapi saya percaya. 3 orang ejen tersebut menjadi mangsa dan telah diarah oleh mereka yang lebih berkuasa daripada mereka.

Persoalannya.....Siapa orang tersebut ?? Saya rasa pembaca sendiri boleh membuat penilaiannya..

Tiada ulasan: