Selasa, 17 Mac 2009

PRK BUKIT GANTANG : HARI MALANG BUAT ALI RUSTAM

Dalam sibuk-sibuk berkempen satu tamparan hebat terpaksa diterima oleh Ali Rustam. Ini semua gara-gara isu politik wang yang beliau gunakan semasa berkempen untuk merebut bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO. Melalui sumber Utusan Meloyar berkata, Difahamkan Lembaga Disiplin mungkin akan mencadangkan agar Mohd. Ali, yang juga Ketua Menteri Melaka dan Naib Presiden UMNO digantung keahlian setahun atau tiga tahun.

Keputusan samada Ali Rustam digantung atau tidak akan diketahui hari ini. Jadi jika benar Ali Rustam terbabit dengan politik wang maka tindakan selanjut perlulah diambil dan mari kita sama-sama mendesak beliau wang siapa yang beliau gunakan semasa kempen beliau merebut jawatan timbalan presiden. Nak kata dia guna duit sendiri saya rasakan adalah sangat mustahil. Yang pasti Ali Rustam sekarang ni berada di dalam keadaan serba tak kena almaklumlah, jika beliau terbukti bersalah bukan sahaja xdapat bertanding merebut jawatan timbalan presiden UMNO bahkan kerusi Ketua Menteri Melaka pun bakal terlepas..seperti mana kes Isa Samad dahulu....

p/s : Mahu juga saya lihat respon dari Ketua Puteri UMNO Melaka, Puan Emy terhadap isu ini. Yang saya faham, Ali Rustam ni antara idola Ketua Puteri UMNO Melaka.

Tiada ulasan: