Dari sumber dalaman mengatakan bahawa pembinaan monorail di melaka dilaksanakan dalam keadaan terburu2 serta tiada SOP. Antara permasalahan yg menyebabkan kenapa tertangguhnya operasi monorail yang menyusuri sungai Melaka adalah disebabkan faktor keselamatan yang meragukan para penumpang. Di KL, jika monorail mengalami kerosakan, para penumpang boleh turun dan berjalan kaki menyusuri landasan yang disediakan. Tiada apa yang perlu dirisaukan kerana landasan monorail di KL begitu luas dan berbeda dengan Melaka yang yang kecil sesangat. jadi, adakah kaedah menggunakan 'skylift' merupakan kaedah yang paling relevan atau permikiran barisan Exco kerajaan Negeri Melaka hanya berada di'level' ini. Nampaknya gayanya, YB Gan Tian Loo terpaksa memerah keringat untuk memikirkan permasalahan ini...
p/s : Dalam bulan September 2010, aku dengar pihak KTMB & Kementerian Pengankutan masih belum meluluskan permohonan dan adakah semasa pelancaran monorail ini sudah mendapat kelulusan serta memenuhi kriteria yang ditetapkan oleh KTMB & Kementerian Pengankutan ???.Klik sini untuk cerita tambahan monorail di Melaka
p/s : Dalam bulan September 2010, aku dengar pihak KTMB & Kementerian Pengankutan masih belum meluluskan permohonan dan adakah semasa pelancaran monorail ini sudah mendapat kelulusan serta memenuhi kriteria yang ditetapkan oleh KTMB & Kementerian Pengankutan ???.Klik sini untuk cerita tambahan monorail di Melaka
Tiada ulasan:
Catat Ulasan