Jumaat, 19 September 2008

Pak Lah Tak Sedar Dia Yang Lembik !! - Malaysiakini

Apabila Pak Lah mula mengaitkan DSAI merupakan ancaman kepada kejatuhan ekonomi negara adalah satu langkah yang tidak relevan apatah lagi beliau merupakan orang no.1 terpenting di dalam kerajaan Malaysia.

Menurut Pak Lah di dalam kenyataan beliau di dalam Utusan Malaysia bertarikh 18 Sept 2008, tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim menguar-uarkan penubuhan 'kerajaan baru' yang tidak menjadi kenyataan semalam bermotif untuk melingkupkan ekonomi negara.

Bagi saya, Pak Lah yang sebenarnya pelingkup sebenar ekonomi negara, kenapa sekarang menuding jari kepada Anwar ?? Adakah Pak Lah sudah kekeringan idea ?? Wajah Pak Lah yang sebelum ini nampak ceria kini dah mula muram dan suka marah-marah...Sian ngan Pak Lah, tapi apa boleh buat coz semua ni berlakupun bukan kehendak dia tapi kehendak menantu dia yang beliau sayangi.

Saya bukanlah pakar ekonomi, tetapi bagi saya kejatuhan ekonomi di Malaysia tiada kena mengena dengan DSAI sebaliknya ia berpunca dari Pak Lah sendiri. Sejak Pak Lah menjadi PM, semua gerak kerja jadi lembap, Rasuah meningkat terutama dikalangan pimpinan, harga barang naik melambung, minyak pulak berapa kali naik, pemimpin yang korup lagi bertambah malah tidak dikenakan tindakan, amalan 'kronisme' yang tidak dapat dibendung, kadar jenayah yang semakin meningkat dan banyak lagi. Ini semua berpunca dari sifat Pak Lah yang 'LEMBIK' dalam melaksanakan urusan negara.

Kegagalan BN dalam PRU 12 adalah melibatkan seperti perkara-perkara diatas. Ini juga berkaitan dengan ketidakstabilan ekonomi negara. Yela, kalau negara dah macam tongkang pecah, pelabur mana yang mahu datang pelabur ?? Untuk ini Pak Lah yang seharusnya bertanggunghjawab...jangan pandai-pandai meletakkan kesalahan pada orang lain..akibat dah tertangguh beban, kau serahkan jawatan Menteri Kewangan pada Najib, biar segala najis-najis yang kamu tinggalkan mudah kamu calit pada Najib..hebat sungguh politik kamu Pak Lah...saya tunggu kejatuhanmu Pak Lah, terutama menantu kamu yang lagi tidak berguna Khairy 'Beruk' Jamaludin..

Tiada ulasan: